O parfumoch

PARFUM EXTRACT- EXTRAIT – PARFEMOVÝ EXTRAKT
Obsahuje 15 – 40 % vonnej esencie.Priemerne 20%.

Čistý parfem sa musí zriediť nakoľko neriedené oleje-čistý parfem obsahuje príliš veľa chemických zložiek/ či už prírodných alebo syntetických/ pretože pri náhodnom kontakte s pokožkou by mohlo dojsť k alergickej reakcii, podráždeniu…Taktiež tieto vonné oleje, obsahujú príliš veĺa vonných látok na to aby nám voňali príjemne. Riedia sa s etanolom a vodou. Taktiež je možné riediť tieto čisté parfemy s prírodnými neutrálnymi olejmi ako napr.kokosový olej, jojobový olej. Takto riedené ich môžete nájsť na pultoch parfumérií ako vonné oleje.Väčšinou sú len dámske , pánske sú raritou.

PARFUM- EAU DE PARFUM – EDP – PARFEMOVÁ VODA
Obsahuje 10- 20 % vonnej esencie,priemerne 15%.

Parfemová voda je spolu s Toaletnou vodou najrozšírenejšou forfmou voňaviek./ parfemov/
EDP je všeobecne silnejšej koncentrácie ako toaletná voda, je trvácnejšia a intenzívnejšia. Avšak sú veľké rozdiely aj u samotných výrobcov. Zatiaľ čo od jedného producenta môže byť EDP- parfem, trvácny a silný u iného výrobcu, môže aj toaletná voda byť silnejšia nakoľko každý producent mieša parfemy s rôznymi koncentráciami .Čím vyšší obsah vonných esencií tým dlhšia trvácnosť a sila parfemu.EDP – Parfemy, sa takmer výhradne vyrábajú dámske. Pánske sú raritou.

EAU DE TOILETTE – EDT – TOALETNÁ VODA
Obsahuje 5 – 15% vonnej esencie, priemerne 10%.

EDT je slabšou formou voňavky. Je slabšia čo sa týka sily a trvácnosti v porovnaní s EDP – parfemom. Avšak ako sme už spomínali, niektoré značky môžu byť aj napriek tomu že sú to EDT, silnejšie ako niektoré EDP.Všetko je to závisí od obsahu vonnej esencie. EDT sa vyrábajú dámske aj pánske. Pánske sú vlastne až na pár výnimiek všetky EDT- Toaletné vody. Taktiež je to aj lacnejšia forma voňaviek, na rozdiel od EDP- parfemov, ktoré bývajú niekedy o poznanie drahšie.Taktiež je rozdiel medzi verziami niektorých produktov, ktoré sa vyrábajú v oboch formách, nakoľko EDT môže byť nie len ,,ľahšia,, ale aj môže byť ináč miešaná ako jej sestra EDP a tým pádom sa môže voňať inak. Inak sa môže otvárať a inak doznievať. Základ však býva väčšinou spoločný.EAU DE

COLOGNE – EDC – KOLÍNSKA VODA
Obsahuje 5 – 15% vonej esencie, priemerne 5%.

Väčšinou sa vyrábajú pánske, dámske sú skôr výnimkou.Sú to kolínske vody bez základu, väčšinou citrusového charakteru.Nie ako EDP a EDT, ktoré sa otvárajú s inými zložkami a pokračujú daľšími a nakoniec cítime základ.

AFTERSHAVE – SPLASH – VODA PO HOLENÍ
Obsahuje 1 – 3% vonnej esencie.

Pravdepodobne nemusíme predstavovať vodu po holení, veď už generácie mužov ju používajú. Ich výroba je založená na tom že po holení nie je vhodné používať EDT,je prisilná, nakoľko by mohlo dojť k podráždeniu pokožky. Zároveň obsah alkoholu v nich pôsobí protizápalovo, predchádza sa tým možným problémov s mužskou pokožkou tváre. Čo určite ocenia aj dámy keď muž po holení použije AFTERSHAVE.Veď ktorej z vás vyslovene vadí keď muž vonia? No a niektorí muži majú zafixovaný predsudok že, voňavky su len pre ženy.

Kvalitu parfumov FM určujú dva významné atribúty:
1. Kvalita daná významným dodávateľom esencií 

Dodávateľom vonných esencií je spoločnosť Drom (www.drom.com), ktorá je jeden z najväčších producentov esencií (vonných olejov) na svete s pobočkami na každom kontinente. Spoločnosť Drom zabezpečuje 80% produkcie esencií na svete, pričom esencie dodáva aj do originálnych voňaviek.

2. Kvalita daná zaradením produktov FM do viac koncentrovaných parfumovaných výrobkov

Ďalším parametrom určujúcim kvalitu parfumov FM je vysoká koncentrácia esencií.

Medzinárodná norma parfumových výrobkov určuje jednotlivé kvalitatívne úrovne z hľadiska obsahu esencií:

Eau de Cologne (kolínske vody) – obsah esencií v rozpätí od 3-5%

Eau de Toilette (toaletné vody) – obsah esencií od 4-8%

Eau de Parfum (parfumové vody) – obsahujú esencie s podielom od 8 do 15%

Parfum – esencie s obsahom od 15 do 30%
 
Väčšina z ponuky parfumovaných výrobkov od iných výrobcov je v kvalite „toaletná voda“, ktoré podľa normy obsahujú 4-8% esencií. 
 
FM GROUP ponúka pre pánov parfum s obsahom 20-24% esencií a pre dámy dokonca parfumy s obsahom 20-30% esencií.

PONUKA  VÔNÍ

Spoločnosť FM GROUP ponúka okrem vlastných vôní aj vône, ktoré boli inšpirované vôňami drahých značiek. V ponuke je 120 vôní v štandardných flakónoch (dámske – 50ml a pánske – 50ml) a 30 vôní v exkluzívnych flakónoch s väčším obsahom (dámske – 50ml a pánske – 100ml) vo všetkých druhoch vôní ako:

C h y p r o v é  v ô n e

Zloženie drevité, bylinkovo-zemná aróma pačuli, aromatický olej bergamotki, cédrový olej, a mnoho iných zložiek tvoria cennú a populárnu skupinu CHYPROVÝCH vôní. Názov skupiny pochádza od prvého parfumu z tejto rodiny: Chypre Coty, ktorý bol inšpirovaný nezvyčajne vydarenou dovolenkou Francoisa Coty´ego, ktorú strávil na Cypre (rok 1917). Vône patriace do tejto skupiny zostali rozdelené na tri podskupiny: chyprovo-ovocná, chyprovo-drevitá a chyprovo-zvieracia.

D r e v i t é  v ô n e 

Teplé a bohaté tóny santalového dreva, olej pačuli zmiešaný s jemne ostrou a súčasne elegantnou arómou cédru a vetiveru, a tiež kvetové arómy tvoria rafinovanú a súčasne elegantnú skupinu DREVITÝCH vôní. Niektoré zo zložiek tejto skupiny – ako sladké, živicové, santalové drevo a pižmo boli používané vo voňavkách už v staroveku.Skupina drevitých vôní sa delí na štyri podskupiny: kvetové, ovocné, obsahujúce pačulu a vetiver.

F o u g e r e  v ô n e 

Papraď a levanduľa, doplnené komponentami ako dubový mech, svieže bylinky či kumarín, tvoria nezvyčajne pútavú skupinu vôní – FOUGERE. Jej názov pochádza z francúzskeho jazyka a označuje papraď. História skupiny siaha až do 19.storočia – vtedy bola vlastne vytvorená vonná kompozícia tejto skupiny: Fougere Royale (Papraď kláľovská). Z pohľadu zloženia sa skupina FOUGERE delí na dve podskupiny: v jednej dominuje aróma levandule, v druhej – papradie.

K v e t o v é  v ô n e

Z jednej strany najpopulárnejšie, z druhej najodlišnejšie. KVETOVÉ vône predstavujú výnimočnú skupinu, ktorá sa nevyznačuje len zložením jednotlivých kompozícií, ale aj zaujímavosťou ich vône. Zložky jazmínu, ruže, konvalinky, kvetu ylang-ylang, tuberózy, irisa alebo fialky a gardénie tvoria skutočné kvetinové kytice, ktoré sú určené pre väčšinu žien. Skupinu kvetových vôní môžeme rozdeliť do piatich podskupín: kvetovo-ovocná, kvetovo-orientálna, kvetovo-vodná, kvetovo-zelená a kvetovo-aldehydová.

C i t r u s o v é  v ô n e

Svieže a šťavnaté ovocie: limetka, citrón, pomaranč a bergamotka tvoria neobvykle sviežu CITRUSOVÚ skupinu, ktorá zaručí chladivé a osviežujúce zážitky, poskytuje nezabudnuteľný prílev energie a povzbudzuje k činnosti. Kedysi boli vône tejto skupiny tvorené hlavne s myšlienkou na muža, v súčasnosti sa považuje za univerzálnu skupinu. V závislosti od zloženia kompozícií delíme skupinu citrusových vôní na štyri podskupiny: citrónová, mandarínková, pomarančová a bergamotková.

O r i e n t á l n e  v ô n e

Predstavujú zmyselné a zvodné kompozície s teplým a exotickým podfarbením, ktoré sú určené predovšetkým pre ženy. Táto skupina sa často označuje ambrová, a jej názov pochádza od slávneho parfumu Francoisa Coty´ego – Ambre Antique (rok 1905). Sladké tóny vanilky, korenistá vôňa škorice, a taktiež ovocno-koreniská aróma kardamónu tvoria kompozíciu klasickej výraznej vône. Zo zloženia orientálnej skupiny vychádzajú tri podskupiny: orientálno-kvetová, korenistá a ambrová.

Tags:  

Odpovedať

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>