Pýtalo sa ma niekoľko ľudí o kvalite parfumov vyrábaných na báze vônných esencí spoločnosti DROM. Mysleli že tieto parfumy sú nekvalitné, pretože sa nepredávajú pod značkami ako sú Dior, Kenzo, Chanel, Hugo Boss a ďalší. Preto Vás predstavím o histórii firmy DROM a akým spôsobom sa dostávajú parfumy do distribúcie pod menami známych značiek.
DROM o sebe:
Naša spoločnosť je výrobcom vôní v tej najrýdzejšej podobe. Všetko, čo robíme je, že vyrábame vône pre všetky možné spôsoby použitia a pre klienta pochádzajúceho z ľubovoľného miesta na Zemi.
Začali sme ako rodinný podnik pred viac než 100 rokmi a dnešné vedenie spoločnosti je už treťou generáciou jednej rodiny. Dnes máme svoje pobočky v Európe, Severnej a Južnej Amerike, na Blízkom a Ďalekom východe a v Austrálii. Svoj obchod riadime z piatich multikultúrnych kreatívnych centier v New Yorku, Paríži, Mníchove, Sao Paule a Guangzhou cez päť high-tech výrobných závodov do pobočiek vo viac než 40 krajinách sveta.
Okrem našej každodennej práce, zaoberáme sa tiež výskumom nových spôsobov použitia vôní: herné konzoly s vonnými adaptérmi, voňavé kreslá v kine pre umocnenie zážitkov z filmov, vonnými emailami v počítačoch a mnohými ďalšími. Tvorivý potenciál v DROMe nepozná hranice. Vidíme fascinujúcu budúcnosť v oblasti podnikania a zábavy, ktorá pred nami stojí. A aj keď veľa z toho je zatiaľ v oblasti vízií budúcnosti, už teraz sme začali pracovať na ich realizácii.
Žijeme naším dedičstvom
Pred úspechmi vo vonnom priemysle vlastnila rodina Stropovcov niekoľko firiem v oblasti vestfalského Nemecka. Bruno Strop bol prvým z rodiny, kto začal študovať farmakológiu a zahájil kariéru lekárnika. Dňa 11. novembra 1911 založil Bruno firmu „Bruno Strop – chemické, farmaceutické a kozmetické výrobky“ v Mníchove, ktorá zahájila výrobu a predaj produktov starostlivosti o telo, rovnako ako výrobu potravinových doplnkov.
V roku 1919 hlavnými výrobnými artiklami boli vlasové a telové šampóny, krémy do vlasou, pleťové vody, krémy, prášky, kúpeľové soli, zubné pasty a parfémy.
Dňa 1. Júla 1921 sa Bruno Strop spojil s Dr. Martensom a vznikol DROM. Dr. Martens neskôr firmu opustil a Bruno Strop sa stal jediným majiteľom.
V roku 1931 Drom rozšíril svoje výrobné plochy a zamestnal svojich prvých zahraničných obchodných zástupcov v Anglicku.
V roku 1946 do spoločnosti vstupuje syn zakladateľa a pomáha v povojnovej obnove spoločnosti. Vybudoval nový závod s rozlohou 1000 metrov štvorcových určený k výrobe vonných esencií.
V roku 1956 sa firma sťahuje do novej budovy v Sollne a zahájila medzinárodnú expanziu do Švajčiarska, Rakúska, Francúzska a Škandinávie.
V roku 1970 se firma opäť sťahuje do novo postaveného ústredia v Baierbrunne.Vďaka svojim skúsenostiam a schopnostiam vyvinuli v DROMe úplne nové suroviny a nové technológie v oblasti výroby a uskladnenia vôní na báze gravitácie.
V roku 1977 v záujme posilnenia medzinárodnej expanzie DROM otvoril svoju prvú dcérsku spoločnosť mimo Európu – nové kreatívne a výrobné centrum v USA, v roku 1982 vznikla dcérska spoločnosť pre Áziu a Austráliu a v roku 1985 pre Japonsko.
V roku 1995 vstúpil do vedenia spoločnosti Dr. Ferdinand Strop ako tretia generácia rodiny Stropovcov. V jubilejnom roku 1996, kedy spoločnosť oslavuje 75. výročie svojho vzniku, má svoje dcérske spoločnosti v USA, Austrálii, Japonsku, Francúzsku, Velkej Británii, Taliansku, Beneluxe a na Strednom východe.
V roku 2002 vstúpil do spoločnosti ďalší príslušník rodu Stropovcov, Dr. Andreas Strop. V tej dobe DROM otvoril svoju novú kanceláriu v Sao Paule v Brazílii pre Južnú Ameriku.
V roku 2003 DROM Francúzsko otvorila nové luxusné kancelárie v Paríži.
Rok 2004 – Drom otvára svoje úplne nové výrobné závody a tvorivé centrum v Guangzhou v Číne.
Rok 2005 – otvorené nové kreatívne centrum a štúdio parfémou v New Yorku na Manhattane.
V roku 2007 vďaka vynikajúcom výsledkom bol rozšírený DROM Brazília, vrátane otvorenia nového výrobného závodu v Sao Paole.
DROM má pobočky a svojich zástupcov v mnohých krajinách sveta a svoje pôsobenie naďalej rozširuje.Podľa medzinárodných organizácií zaoberajúcich sa kozmetickým priemyslom, patrí DROM medzi tzv. TOP TEN spoločnosti, teda nielen najväčšie spoločnosti v obore, ale tiež medzi najlepšie a teší sa vysokou prestížou medzi odborníkmi z celého sveta. Ich výrobky patria medzi nejoceňovanejšie v branží, čo dokazuje napríklad cena FIFI Fragrance Awards, ktorú obdržala parfémistka Barbara Zoebelein v roku 2006 za najlepšiu vôňu, ktorú vyvinula v laboratóriách DROMu pre spoločnosť AVON a ich parfém „Tomorrow for men“. Mimochodom – táto cena je ako Oscary vo filmovom priemysle! O úspechu spoločnosti a ich produktov svedčí fakt, že dodáva viac než 100 vôní denne 400 rôznym zákazníkom po celom svete a roční objem dodaných vonných esencií presahuje 20 000 ton, čo je viac než 54 ton denne vrátane sobôt a nedelí. To svedčí nielen o úspechu spoločnosti, ale o obrovskom tvorivom i výrobnom potenciáli, ktorý v sebe má.
Webová stránka spoločnosti DROM: http://www.drom.com
Webové stránky niektorých ďalších výrobcov z brandže:
http://www.takasago.com
http://www.symrise.com
http://www.robertet.com
http://www.mane.com
http://www.fragrancer.com
http://www.firmenich.com
Použitie informácií o spoločnosti DROM
Ako členovia FM group sa môžete u ľudí nevedomých problematiky výroby a distribúcie parfémistických výrobkou stretnúť s názormi, že parfémy FM patria do skupiny nekvalitných napodobenín originálnych, značkových parfémov, môžete byť osočovaní, že ponúkate a používate napodobeniny a určite si vypočujete aj ďalšie nezmyselné názory.
Celkom zámerne tu hovorím o nezmysloch, pretože ich môže používať človek, ktorý je absolútne hluchý k objektívnym argumentom, alebo si nie je vedomí svojej nevedomosti a len slepo opakuje nezmysly, ktoré niekde čítal alebo započul.
A aká je pravda?
Ako je vidieť z predošlých informácií, firma DROM má vo svete skvelé renomé a kvalitou výrobkov patrí k svetovej špičke. Tvrdiť o nej, že vyrába podradné a nekvalitné produkty je rovnaké, ako by ste to isté tvrdili o výrobkoch Ferrari alebo Mercedesu v automobilovom priemysle – ostatní by Vás mali za úplného blázna. Bohužiaľ všeobecná informovanosť o problematike voňavého priemyslu je na veľmi nízkej úrovni. Prečo sa ale každý považuje za odborníka? Pretože ľudia sú náchylní veriť drahým reklamám. Sledujú televízne reklamy na výrobky Hugo Boss, Chanel, Dior a sú presvedčení o tom, že parfémy ponúkané týmito značkami sú ich originálnym výrobkom a ostatní ich len napodobňujú. Tento názor, táto hlúposť je veľmi rozšírenou poverou medzi ľuďmi. Aká je pravda?
Stačí sa pozrieť na internet http://www.hugoboos.com
Táto spoločnosť ponúka na svojich stránkach veľmi podarené a kvalitné módne kolekcie oblečenia. To je totiž ich hlavní obor podnikania. Každú kolekciu oblečenia potom dotvárajú ešte rôznymi doplnkami – topánky, tašky, bižutéria a nakoniec aj kolekcie parfémistických produktov. Ale každému, komu je problematika vývoja vône a výroby parfémov aspoň trochu jasná a kto sazoznámi napríklad so spôsobom fungovania spoločnosti DROM (ale aj ďalších firiem z oboru) je jasné, že na výrobu parfémov už firma HUGO BOSS nemá potrebné kapacity – ani personálne, ani materiálne a logistické. Preto parfémy pre nich musí vyrobiť iná firma, ktorá sa na tieto výrobky špecializuje.
A pozrite sa na ďalších velikánov z oboru: http://www.kenzo.com
Zase módni návrhári, ktorí okrem iného pod svojou značkou ako doplnkový tovar ponúkajú aj parfémy –http://www.chanel.com
Chanel má také vo svojej ponuke parfumy, ale hlavne ponúka oblečenie.A takto môžme pokračovať ďalej. Thierry Mugler, Dior, DKNY a ďalší – na oficiálnych stránkach nachádzame návrhy oblečenia, eshopy s oblečením. Prečo? Pretože hlavnou činnosťou svetových značiek, ktoré len tak mimochodom ponúkajú aj parfémy, je módne návrhárstvo, nie výroba parfémov. To ale tiež znamená, že tieto spoločnosti sami žiadne parfémy nevyvíjajú, nechávajú si ich pre seba vyrobiť.
Ako to teda vyzerá, než nejaká módna značka začne okrem oblečenia ponúkať aj parfémy? Zo všetkého najskôr vyvinie novú módnu kolekciu pre pánov alebo dámy na určité ročné obdobie. Zameria sa napríklad na úspešného muža preferujúceho klasickú eleganciu a čierne farby. Zákazníka popíše ako vysokého, mužne vyzerajúceho chlapa – 30 až 45 rokov, štíhleho, preferujúceho šport, drahé autá a krásne ženy. K tejto módnej kolekcii zadá výrobu doplnkov – teda topánky, opasky, hodinky, slnečné okuliare, rukavice, kravaty. A samozrejme zadá popis imaginárneho užívateľa aj spoločnostiam, ktoré vyrábajú vonné esencie, aby urobili ponuku, aká vôňa by sa najlepšie hodila ku kolekcii. Spoločnosti, ktoré sa na výrobu vôní špecializujú (napríklad tiež DROM) vyberú podľa špecifikácie zadávateľa také vône, ktoré by najlepšie odrážali popisovanú charakteristiku módnej kolekcie. Tieto vône potom prezentujú zadávateľovi, ktorý si ich niekoľko vyberie. Pre vybrané vône potom návrhári zadávateľa navrhnú sklenené obaly a papierové kartóny, do ktorých sa potom bude vybraná vôňa rozlievať a baliť a definujú odpovedajúci názov. To je mimochodom to jediné, čím obohatia vybranú vonnú kompozíciu – obal a názov. A kolekcia je kompletná. Takým spôsobom vznikajú toľko ospevované originálne, značkové a tiež veľmi drahé parfémy, ktoré sa potom predávajú v obchodoch na pultoch konečnému zákazníkovi, ktorý žije v presvedčení, že tieto parfémy pre neho vyvinuli odborníci z týchto módnych domov, alebo dokonca samotní módni návrhári. Len znalí problematiky vedia, že je to inak.
Mimochodom, spoločnosť DROM nie je jediná, ktorá sa snaží ponúknuť kvalitne produkty väčšiemu množstvu zákazníkov za veľmi rozumné ceny. DROM k tomuto účelu využíva spoločnosti pracujúcich na báze sieťového marketingu. Iné spoločnosti ponúkajú svoje vlastné produkty napríklad prostredníctvom prezentačných akcií v super a hypermarketoch. Len si spomeňte, koľkokrát Vás oslovili dealeri týchto spoločností pri nákupoch napríklad v Hypernove alebo Tescu? Pritom rovnako operujú argumentom, že vyrábajú vonné esencie pre potreby svetových značiek. Prečo to tak je? Pretože je to pravda! Dodávateľom vonných esencií pre jednotlivé parfémy svetových značiek totiž môže byť viac spoločností, čo je argument potvrdzujúci, že výrobcom parfémov naozaj nie su módni návrhári, ktorí v tomto ohľade pôsobia skôr ako predajcovia než výrobcovia. A argument, že len tieto parfémy sú kvalitné je asi rovnako relevantné, ako keby ste tvrdili, že auto vyrobené v závodoch Mercedes je kvalitné nie preto, že ho vyrobil práve Mercedes, ale preto, že ho predal dealer áut. Auto Mercedes je kvalitné preto, že ho vyrobili z kvalitných súčiastok kvalifikovaní pracovníci na základe kvalitného návrhu a za prísnych kontrol kvality, bez ohľadu na to, kto Vám toto nové auto nakoniec predá. Rovnaké je to u parfémov s tím, že tu sa môže líšiť názov a obal. Ale pri parféme je dôležité to, čo je vo vnútri flakónu, nie to, ako flakón vyzerá a akým názvom predajca parfém označuje. Dôležitá je vôňa a to, či sa Vám ako zákazníkovi páči.